joi, 17 februarie 2011

Argotice

Zicea că i-am vrăjit nasol,
Că fac mișto la parastase
... mă tot miram ce-o gâdilase
De-a dichisit-o-n ochi un trol.

Și mi-a suflat-o, mă... de-a gata,
Călca-i-ar dricu' arătarea...
Cântai, cântai, dar vezi, cântarea
Mi-a încălzit doar beregata.

Mă arde sub cămașă coasta,
Mă seacă dur, prea dur, abrașa,
Sau bă... m-o fi durând cămașa
Şi eu nu știu nimic de asta.

Sunt șmecher, eu ? Eu, mă ? Ce zici...
C-așa-mi turnă la-nghesuială...
Dar vezi, m-am prins: e pe gineală,
C-o arde-n muscă d-un carici.

M-a uns cu găinaț de zână
Şi tocmai cine... O cartoafă,
O ștoalfă talciocară, oafă...
Ei și ? De-o gâdilă... rămână !

Ochitul, vorbele îi put,
Dar dă-o-n suflet de gagică .......
Ai oasele la tine, Gică ?
Te fac pe zece un barbut...

(Nichita Stănescu - Argotice)


Niciun comentariu: